2011. augusztus 25., csütörtök

BARACKDZSEM


Nem most történt a befőzés, de elmaradt a bemutató. Még júl. elején felhívott a barátnőm, nem akarok-e sárgabarack lekvárt eltenni, csak le kell szedni.
természetesen a hónap egyik legmelegebb napján mentem, de nem bántam meg. Egy szép nagy kosár barackkal tértem haza. Másnap reggel már korán reggel talpon voltam, és hajrá, nekifogtam.
Az előkészítés után - mosás, hibás darabok kivágása, magtalanítás, stb - zutty a fazékba a cukorral együtt, marékkal jól összetörtem őket, nem húztam le a héját és forrásig főztem. Akkor bele a dzsemfixet, a megadott ideig főztem, forrón bele a már előkészített üvegekbe, néhány percig fejre állítottam őket és mehettek pihenni a száraz dunsztba. Egy kicsi kimaradt, de nem sokáig árválkodott az üvegben.

Így néznek ki:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése