2011. augusztus 25., csütörtök

Kipróbáltam

Már nagyon sok helyen olvastam, hogy sült húsok mellé chutney-t / csátni / kínáltak. Mindig furdalta az oldalamat, milyen lehet. Utána néztem a neten és nagyon sok fajtát találtam belőle, Indiából származik és különböző zöldségekből, gyümölcsökből készül, kicsit savanykás, csípős mártás féleség.
Az én tetszésemet a szilvás nyerte el, de nem mertem egyszerre sokat csinálni, hátha nem teszik a családnak.
HOZZÁVALÓK:
1 kg szilva,
2 ek. olívaolaj
6 gerezd fokhagyma
2 nagy fej lilahagyma
csilipaprika / ízlés szerint /
 1 dl vörösbor
fehér borecet  A receptben 7 dl liter van, de borzasztóan savanyú lett / én átjavítottam 3-4 dl-re
400 gr barna cukor
2 tk só1tk szagfűszeg
1-2 rúd fahéj
1 tk bors
2 babérlevél.

ELKÉSZÍTÉS:
A fűszereket teatojásba tettem, a hagymákat az olajon megdinsztelem, majd hozzáteszem a feldarabolt szilvát. Kicsit összerottyantom, majd beleteszem az ecetet, bort,a csilit, a cukrot, sót és főzőm. Sűrűn kevergetni, oda ne kapja. Mivel én úgy jártam, hogy sok lett az ecet - legalább is nekem nagyon savanyú volt, nem győztem még cukrozni - többször is megkóstoltam. A csili miatt is, mert nálunk van, aki nem szereti az erőset. Már egy jó ideje főztem, majd leszűrtem és a szilvát összeturmixoltam, visszatettem a lébe és összeforraltam..
Azonmód forrón üvegekbe raktam, lezárás után fejre állítottam kb. 10percig, majd mentek a száraz dunsztba.
A hűtőben sokáig eláll, de egy pici szalicillel a tetején a kamrában is tárolható télire. Több üveggel lett belőle, bébi-ételes üvegekbe raktam, de már ajándékba is lement néhány darab.
Nekem nagyon ízlett, bár egy picit lehetett volna erősebb.
A család kritikája még várat magára, majd ha mindenki haza jön - valamilyen ünnepre, vagy közös ebédre -.
Íme az eredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése